"Jag gillar att Vellox är användarvänligt på alla nivåer, det är lätt att använda för alla i vår organisation."
Med huvudkontor i Jönköping och filialer i Norrköping och Kalmar och med egen distribution har Mårdskog & Lindkvist komplexa processer i sin verksamhet.
Vi träffade Andreas Bring som är Marknads- och försäljningschef och han berättade om företaget och hur dom använder Vellox.

Mårdskog & Lindkvist är ett begrepp inom restaurangbranschen i södra Sverige och i vardagligt tal kallas företaget kort och gott för Mårdskog. Det familjeägda företaget är grundat 1961 och specialiserat på distribution av livsmedel och drycker till restauranger. Mårdskog har använt Vellox sedan 2018.
I din tjänst på marknad och sälj, vad tycker du om Vellox?
När jag startade på Mårdskog upplevde jag att man inte analyserade och kommunicera rapporter och siffror. Jag blev väldigt positivt överraskad när jag upptäckte att Vellox fanns. Det var en guldgruva att börja ösa ur, och det var bara att sätta upp rapporterna.
Kan du ge exempel på hur Vellox hjälper dig och Mårdskog i vardagen?
Jag tittar på hur försäljning går och följer våra budgetar i Vellox. Vi följer också upp volymer, omsättning, täckningsbidrag på geografiska områden, säljare, kunder och artiklar. Det är också viktigt för oss att hålla koll på om någon kollega i branschen varit mer aggressiv i ett geografiskt område.
Vilka utvecklingsområden ser ni som Vellox kan hjälpa till med på något sätt?
Vi har pratat om att skapa upp en ”managementrapport” som beskriver mer av hela organisationens KPI:er. Det blir såklart mycket fokus på försäljningen men allt ifrån kundernas betalningsförmåga till omsättning per anställd och leveransprecision kan vara intressant att kunna se. "Vellox Score" m.m. finns ju redan i Vellox.
Vad är det bästa med Vellox?
Först vill jag säga att den hjälp jag fått av Vellox har varit mycket kompetent och med hög service. Jag gillar också att Vellox är användarvänligt på alla nivåer, det är lätt att använda för alla i vår organisation, och lätt att redigera och lägga till rapporter.